Reklama

W poniedziałki ZUS otwarty do 18.00

Od 1 lipca 2021 r. w każdy poniedziałek sale obsługi klientów będą ponownie otwarte do godz.18.00. Sytuacja epidemiczna w kraju, jest coraz lepsza, dlatego ZUS będzie dostępny dla klientów w wydłużonych godzinach.

Przedłużone godziny pracy to możliwość osobistego załatwienia swoich spraw u nas dla tych osób, które są aktywne zawodowo i wcześniej przyjść do nas nie mogą – mówi Iwona Kowalska-Matis regionalny rzecznik prasowy ZUS na Dolnym Śląsku. – Zachęcam do wizyt w poniedziałki po godz. 15.00 gdyż wtedy zazwyczaj nie ma żadnych kolejek – dodaje.

 

Rzeczniczka przypomina o zdalnych formach kontaktu z Zakładem poprzez indywidualne konto na platformie internetowej PUE ZUS.

 

Nie każda sprawa wymaga osobistej wizyty w Zakładzie. Większość z nich można załatwić z ekspertem ZUS podczas wideo - wizyty. Nie trzeba wtedy wychodzić z domu – zapewnia KowalskaMatis.

 

E- wizytę można umówić na stronie www.zus.pl. E-wizyta jest to wideorozmowa z ekspertem ZUS, więc potrzebny jest komputer z kamerą lub smartfon oraz dokument potwierdzający tożsamość. Ta forma wizyty została w ZUS wprowadzona w październiku 2020 i codziennie wybiera ją kilkaset osób.

 

W ten sposób nasi klienci mogą załatwić sprawy dotyczące emerytur i rent, zasiłków, kwestii związanych z prowadzeniem firmy, czy potwierdzeniem profilu PUE – wyjaśnia rzeczniczka.

 

Osoby głuche i niedosłyszące mogą także umawiać się na rozmowę wideo przez Internet w języku migowym PJM. Aby zarezerwować e-wizytę należy na stronie www.zus.pl wybrać „umów e-wizytę”, a następnie wybrać „umów e-wizytę w języku migowym (PJM)”. W kolejnym kroku należy wskazać temat wideorozmowy oraz wybrać jej termin. E-wizytę mogą również zarezerwować osoby niewidzące i niedowidzące. Na stronie e-wizyt zastosowane są, bowiem kolory i kontrast zgodne ze standardami dostępności WCAG 2.0.

 

Obecnie nasi klienci mogą praktycznie wszystko załatwić korzystając ze swojego indywidualnego konta na PUE. Wnioski o zwolnienie z płacenia składek, postojowe czy o bon turystyczny przyjmujemy wyłącznie drogą internetową – wyjaśnia Iwona Kowalska-Matis.

 

Ważne!

 

Jeśli klient w czasie e-wizyty chce uzyskać informacje w konkretnej, indywidualnej sprawie, powinien przygotować dokument tożsamości. Należy go pokazać do kamery podczas wideo spotkania ze specjalistą ZUS. W e-wizycie może też wziąć udział opiekun faktyczny lub prawny. Wtedy klient Wrocław, 23.06.2021 r. 2 / 2 powinien zaznaczyć odpowiednią opcję na etapie rezerwacji. Jeżeli klient ma pełnomocnictwo, które jest zarejestrowane w ZUS, może także odbyć e-wizytę w imieniu innej osoby.

Aplikacja nowagazeta.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo NowaGazeta.pl




Reklama
Wróć do