Reklama

Jak przyciągnąć klienta do restauracji?

11/08/2023 08:51

Można śmiało powiedzieć, że konkurencja w gastronomii jest wręcz ogromna. Dlatego też restauracjom coraz trudniej jest przyciągnąć do siebie klientów. Zwykłe promocje są po prostu już niewystarczające. Warto więc rozejrzeć się za innymi rozwiązaniami, które pozwolą przełamać impas i przyciągnąć nowych gości. Co wybrać i co najlepiej się sprawdzi?

Program lojalnościowy

Karty stałego klienta, które umożliwiają zbieranie punktów i nagradzanie gratisami, czy też specjalnymi rabatami to jeden z najlepszych sposobów na zachęcenie klientów do regularnego powracania do restauracji. Istotne jest to, aby znaleźć złoty środek w tym typie promocji. Nagrody powinny być atrakcyjne, ale jednocześnie nie mogą generować dużych strat dla lokalu. 

Program lojalnościowy powinien być jak najbardziej przejrzysty i zrozumiały dla każdego uczestnika. Należy także pamiętać o tym, aby wytłumaczyć dokładnie obsłudze jego zasady i poprosić, aby informowała każdego gościa o możliwości wzięcia udziału w programie. Ponadto ważne jest to, żeby konsekwentnie trzymać się opracowanego wcześniej regulaminu i nie kończyć zbyt wcześnie promocji. 

Kupony rabatowe

Kupony rabatowe w formie ulotek, wkładek do gazet, czy też kodów promocyjnych, które można pobrać online, to bardzo dobry sposób na jednorazową lub cykliczną akcję. Można ją przygotować z jakieś specjalnej okazji albo jako dodatek do innych form działań marketingowych. Warto zwrócić uwagę na projekt graficzny i ciekawą formę podania. Oryginalne rozwiązania z reguły nie umykają uwadze klientów. Świetnym przykładem kuponów rabatowych oraz wielu innych promocji jest aplikacja PasiBusa, o której szerzej można przeczytać na https://pasibus.pl/pl/pasiappka/.

Współprace

Warto współpracować z zakładami pracy, bankami czy też okolicznymi uczelniami. Oferując tym samym organizacjom zniżki zyskuje się reklamę i potencjalnie duży wzrost liczby klientów odwiedzających restaurację. Zaoferowanie cateringu czy urządzenia imprezy firmowej to również dobry sposób na zachęcenie do odwiedzania przez pracowników partnerskiej firmy danej restauracji. 

Gratisy

Prezenty, darmowe dodatki do dań, to zawsze działa pozytywnie na gości. Nie można z tym rzecz jasna przesadzać, ale sprzedawanie niektórych dań albo zestawów z dodatkowym napojem zawsze jest cenione przez klientów. Jest to także sposób na opróżnienie magazynów. Warto przemyśl dobrze strategię i dorzucić do karty sezonowe przysmaki za free.

Happy Hour

Jest to jedna z najpopularniejszych rodzajów akcji promocyjnych, z której korzystają restauratorzy. Najczęściej stosuje się ją w godzinach, gdy ruch jest najmniejszy albo wręcz znikomy. Wtedy puste stoliki się zapełniają na dwie lub trzy godziny. Ze względu na niskie ceny goście chętnie wracają w to samo miejsce. Obniżka cen świetnie sprawdza się również pod koniec dnia, tuż przed zamknięciem restauracji.

Artykuł zewnętrzny

Aplikacja nowagazeta.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo NowaGazeta.pl




Reklama
Wróć do