AED w zakładzie pracy

55
W Polsce na dzień dzisiejszy nie ma obowiązku prawnego posiadania defibrylatorów AED w zakładach pracy i miejscach użyteczności publicznej. Ale ponieważ świadomość społeczeństwa na ten temat wzrasta a sytuacji zagrażających zdrowiu i życiu jest coraz więcej wiec coraz więcej zakładów pracy decyduje się na zakup tych prostych urządzeń które w razie potrzeby mogą pomóc uratować życie drugiemu człowiekowi.

W Polsce na dzień dzisiejszy nie ma obowiązku prawnego  posiadania defibrylatorów AED w zakładach pracy i miejscach użyteczności publicznej. Ale ponieważ świadomość społeczeństwa na ten temat wzrasta a sytuacji zagrażających zdrowiu i życiu jest coraz więcej wiec coraz więcej zakładów pracy decyduje się na zakup tych prostych urządzeń które w razie potrzeby mogą pomóc uratować życie drugiemu człowiekowi.

Defibrylatory AED to bardzo proste urządzenia które może obsłużyć każdy. Zostały tak skonstruowane, żeby prowadzić nas przez kolejne etapy udzielania pierwszej pomocy. Pomimo że takie urządzenie może obsługiwać każdy , to nie znaczy że w zakładzie pracy nie powinno być szkoleń z obsługi  AED oraz udzielania pierwszej pomocy.

Decydując się na defibrylator do zakładu pracy warto zapoznać się z oferta rynkowa pod kontem wytycznych ERC z 2015 roku oraz sprawdzić na jakie parametry defibrylatora będą  w danym zakładzie optymalne :

Przerwy pomiędzy udzielaniem pierwszej pomocy nie powinny być dłuższe niż 10 sek a najlepiej jak nie przekraczają 2-4 sek

Niskie koszty utrzymania defibrylatora ponieważ trzeba brać pod uwagę, że każdy defibrylator ma części zużywalne które trzeba wymieniać.

Jak długą żywotność ma bateria główna która odpowiada ze wykonywanie testów sprawdzających działanie urządzenia jak i za akcję ratowniczą

Jeżeli defibrylator będzie używany również podczas np. imprez firmowych na których mogą znaleźdź się dzieci w wieku od 1 roku do 8 lat warto zaopatrzyć się w defibrylator który ma przełącznik pediatryczny który pozwala na redukcje energii a zarazem pozwala na użycie uniwersalnych elektrod które są w standardzie w defibrylatorze bez konieczności ich wymiany na wersję pediatryczną.

Ważne jest jak często defibrylator przeprowadza wewnętrzne testy które sprawdzają działanie samego defibrylatora ale w niektórych modelach również stan baterii i elektrod, to czy defibrylator przeszedł pomyślnie testy możemy zobaczyć na defibrylatorze w postaci albo migającej zielonej lub czerwonej diody lub inne modele mają wyświetlacz na którym widać aktualny stan AED.

Asystent RKO to bardzo przydatna funkcja w defibrylatorze która oprócz metronomu który ustali w jakim tempie mamy uciskać klatkę piersiową podpowie czy masujemy za szybko lub za wolno a dodatkowo co w chwili obecnej jest tez bardzo ważne czy masujemy na odpowiednią głębokość (aktualne wytyczne mówią o głębokości ucisku  5-6cm), ewentualnie wyda komunikat masuj głębiej .

Dostosowanie komunikatów głosowych do warunków otoczenia, co jest ważne np. na halach produkcyjnych gdzie natężenie hałasu jest wyższe niż w innych miejscach

AED powinno spełniać wymogi pyło i wodoszczelności to zapewnią urządzenia z klasą IP55 lub IP56, urządzenie powinno być też wytrzymałe i odporne na na upadek minimum z 1 metra.

 

Urządzenie AED powinno posiadać gwarancje minimum 24 msc i mi dłuższa gwarancja tym lepiej.

Defibrylator w zakładzie powinien być umieszczony w miejscu łatwa dostępny do którego każdy ma dobry dostęp.

Według unijnych standardów zakład pracy który ma co najmniej 100 pracowników powinien posiadać urządzenie AED .

Materiał partnera

ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here