Najciekawsze trendy w webdesignie na 2018 rok

47

W dzisiejszym artykule przedstawimy najciekawsze trendy w projektowaniu stron na 2018 rok. Omówimy dokładnie co jest i co będzie na czasie oraz co należy obowiązkowo wdrożyć na swoją stronę internetową. Zapraszamy do lektury.

Mobilność

Trend, który królował w poprzednim roku nadal jest na topie. Coraz więcej użytkowników korzysta z internetu za pomocą urządzeń mobilnych – smartfona lub tabletu. Strona WWW, która nie posiada strony mobilnej lub responsywnej prawdopodobnie zostanie daleko w tyle na tle konkurencji. Witryny niedostosowane pod użytkowników mobilnych nie dość, że tracą miliony potencjalnych klientów to także narażają się na o wiele niższe pozycje w wynikach wyszukiwania. Google nieustannie stara się polepszać swoje usługi, a co za tym idzie – wyszukiwarka chce swoim użytkownikom wyświetlać jak najlepsze wyniki. Z tego powodu każda strona, która nie jest mobilna zostanie gorzej potraktowana przez Google.

Stworzenie responsywnej strony WWW to nie lada wyzwanie, dlatego też najczęściej zleca się ten proces odpowiednim firmom, tzw. software house-om (sprawdź Smartbees).

Powiadomienia push

Niewątpliwym trendem obowiązującym w webdesignie na 2018 rok są powiadomienia push. To najpotężniejsze narzędzie zwiększające zaangażowanie użytkowników bez ponoszenia żadnych kosztów. Proces polega na tym, że na ekranie telefonu lub komputera możemy wyświetlić użytkownikowi dowolną informację pochodzącą z naszej strony lub aplikacji. Może to być dosłownie cokolwiek – krótki news, promocja na dany produkt lub informacja o zmianie pogody w lokalizacji klienta.

Filmy HD w tle strony

Coraz szybsze łącze internetowe pozwala na to, by w tle strony WWW umieścić film wideo w wysokiej jakości. Takie działanie zachęca użytkownika do pozostania na naszej witrynie. Dzieje się tak z dwóch powodów. Po pierwsze – klient chce zobaczyć jak skończy się dany film, a po drugie – cała strona wygląda dzięki temu atrakcyjniej, co podświadomie działa na użytkownika.

Bezpieczeństwo strony

W 2018. roku prócz mobilności najważniejsze będzie bezpieczeństwo użytkowników. Za odpowiednie zabezpieczenie, ochronę oraz odpowiedzialność w przypadku danych osobowych odpowiedzialny będzie administrator strony. Posiadanie certyfikatu SSL będzie w tym roku wręcz koniecznością. Dotychczas szyfrowanie stosowano tylko na stronach, na których użytkownik musi podać swoje dane, jednakże teraz zalecane jest zainstalowanie certyfikatu na wszystkich strukturach strony. Zaletą tego rozwiązania jest również fakt, iż Google dbając o bezpieczeństwo wszystkich użytkowników będzie faworyzowało strony z protokołem https. Oznacza to, że po zainstalowaniu certyfikatu SSL zapewnimy użytkownikom poczucie bezpieczeństwa oraz uzyskamy lepsze pozycje w wynikach wyszukiwania.

Trendy w webdesignie na 2018 rok – podsumowanie

Trendy w tym roku nieznacznie różnią się od tych, obowiązujących w roku poprzednim. Pierwsze miejsce nadal zajmuje responsywność i nie wygląda na to, by miało się to zmienić. Użytkownicy mobilni są bardzo ważni i każdy, kto nie dostosuje swojej strony pod nich stawia się na straconej pozycji. Ważną zmianą w webdesignie jest bezpieczeństwo. Zarówno małe jak i duże strony powinny koniecznie do swoich serwisów wprowadzić certyfikat SSL.

SPONSOROWANE

ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here