Inżynierowie poszukiwani do pracy w Xeos

668

Podczas Paris Air Show w Paryżu w czerwcu 2015 roku zawarto porozumienie pomiędzy firmami GE Aviation i Lufthansa Technik, na mocy którego postanowiono wybudować centrum serwisowania silników. Przez pewien czas poszukiwano dogodnej lokalizacji, a ostatecznie wybór padł na Polskę. Dzięki temu w perspektywie kolejnych 5-6 lat w fabryce Xeos znajdzie pracę nawet 600 osób.

Fabryka na Dolnym Śląsku

Spółka joint venture zawiązana przez firmy GE Aviation i Lufthansa Technik pod nazwą Xeos, w niedalekiej przyszłości otworzy fabrykę serwisowania silników lotniczych w Środzie Śląskiej, na terenie Legnickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej, a także centrum szkoleń dla pracowników. Xeos w budowę zakładu w Środzie Śląskiej zainwestuje łącznie zawrotną kwotę 250 mln euro. Dla Polski jest to duża, zagraniczna inwestycja, która przyniesie wymierne zyski. Dla mieszkańców woj. dolnośląskiego i nie tylko będzie to szansa na podjęcie ciekawej pracy w swoim regionie.

Docelowo Xeos chce zatrudnić do 2023 roku w fabryce na Dolnym Śląsku około 600 pracowników, w tym przede wszystkim inżynierów, którzy będą szkoleni w centrum szkoleń dla pracowników, które powstanie w okolicach Wrocławia. Firma zamierza w nie zainwestować kwotę 15 mln euro.

Proces rekrutacji już ruszył

Pomimo faktu, że fabryka Xeos ma rozpocząć pracę dopiero we wrześniu 2018 roku, proces rekrutacji pracowników już ruszyły. Praca obecnie czeka na 120 osób, w głównej mierze inżynierów.

W poszukiwaniu wykwalifikowanych pracowników inwestor ma zamiar nawiązać współpracę z uczelniami wyższymi na Dolnym Śląsku, w tym przede wszystkim z Politechniką Wrocławską. Absolwenci politechniki będą mieli otwartą drogę do podjęcia pracy w polskiej fabryce budowanej przez zagranicznego inwestora.
Polska nie została przez Xeos wybrana przypadkowo, ponieważ w naszym kraju istnieje dostęp do wysoko wykwalifikowanej kadry, a sama Środa Śląska, gdzie zbudowane zostanie centrum serwisowania silników, ma korzystne usytuowanie, z dobrą infrastrukturą.
Inwestycja w Środzie Śląskiej ma przebiegać w dwóch etapach – w ciągu pierwszych dwóch lat wybudowane zostaną główne budynki biurowe i techniczno – operacyjne, a w drugim planowana jest budowa specjalistycznej komory służącej do testowania silników samolotowych. Etap ten zakończy się planowo w 2020 roku. Zakład ma serwisować silniki typu GEnX 2B, a w kolejnych latach silniki GE 9X, stosowane w samolotach Boeing 747-8 oraz 777-X.

SPONSOROWANE

ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here