Nowe systemy współpracy z policją

265

Od miesiąca, w całej Polsce, jak i na terenie powiatu trzebnickiego funkcjonują dwie nowe możliwości współpracy z policją, które wspomóc mają działania w trosce o bezpieczeństwo obywateli. Krajowa Mapa Zagrożeń Bezpieczeństwa jest mapą zgłoszeń obywatelskich, które mają pomóc policjantom w eliminowaniu negatywnych zjawisk na danym terenie. Natomiast wprowadzona przez MSWiA aplikacja mobilna „Moja Komenda”, pomoże w odnalezieniu dzielnicowego, który opiekuje się naszym rejonem zamieszkania.

 Krajowa Mapa Zagrożeń Bezpieczeństwa to innowacyjne narzędzie, mające służyć głównie poprawie bezpieczeństwa mieszkańców, od 5 października działa oficjalnie na terenie całej Polski. Każdy mieszkaniec może podzielić się z Policją informacjami o zagrożeniach, które zauważył. Zgłoszenia trafią do policjantów, którzy regularnie będą sprawdzać wskazane miejsca.

Na potwierdzenie zgłoszonego potencjalnego zagrożenia policja będzie mieć maksymalnie dwa dni, aby mapa ta była jak najbardziej aktualna i na bieżąco weryfikowana – podkreśla policja.

Aby zgłosić zagrożenie należy wejść na stronę internetową komendy wojewódzkiej, miejskiej lub powiatowej Policji. Przekazanie tych informacji zajmuje tylko kilka chwil. W razie potrzeby można skorzystać z instrukcji obsługi. Pomocą służą także funkcjonariusze. Zgłoszenie trafi do policjantów z odpowiedniej komórki. Zebrane informacje pozwolą na jeszcze lepszą dyslokację służb, aby uniknąć w przyszłości ponownego zgłaszania tego samego typu zagrożeń w tym samym miejscu. Z narzędzia należy korzystać w sposób rozsądny. Każde naniesione na mapę zagrożenie wywoła odpowiednią reakcję Policji. Z jednego komputera można zgłosić jedno zagrożenie na dobę.

Należy pamiętać, że zgłoszenia w ramach Krajowej Mapy Zagrożeń Bezpieczeństwa nie zastępują potrzeby pilnej interwencji Policji. W tego typu przypadkach należy korzystać z numerów alarmowych 112, 997. 

Kolejną nowością jest aplikacja „Moja Komenda”, która umożliwia wyszukanie każdego dzielnicowego w Polsce. Aby to zrobić wystarczy wpisać np. własny adres zamieszkania, a aplikacja odnajdzie funkcjonariusza, który dba o nasz rejon zamieszkania oraz pokaże, w której jednostce on pracuje. Dzielnicowych możemy wyszukać także po ich imieniu lub nazwisku. Aby połączyć się z funkcjonariuszem wystarczy jedno kliknięcie. Wyszukiwarka dzielnicowych działa również w trybie offline. Użytkownik nie musi mieć dostępu do Internetu, aby odnaleźć swojego dzielnicowego.

Aplikacja „Moja komenda” zawiera także bazę teleadresową wszystkich komend i komisariatów w Polsce. Po włączeniu usług lokalizacyjnych w telefonie sama odnajdzie najbliższe policyjne obiekty.

Korzystanie z aplikacji  „Moja Komenda” na telefonach oraz tabletach jest całkowicie bezpłatnie.

 

ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here