Zamiast dworca autobusowego, mamy fotografie burmistrza? Ale do Wrocławia pojedziemy szybciej…

978
Wymienione zostaną tory na odcinku Trzebnica - Pierwoszów

Od kilku lat burmistrz Marek Długozima zapowiada budowę dworca autobusowego, który ma być zlokalizowany przy stacji PKP. Mijają lata, a dworca jak nie było tak nie ma. Ludzie stoją, marzną i mokną na prowizorycznym przystanku, bo jak mówią wiat jest za mało, albo jak w przypadku przystanku w kierunku Obornik Śl., nie ma wcale. Jednak burmistrz już fotografuje się przy kolejowych inwestycjach…

Nasi czujni Czytelnicy zwrócili uwagę, że mimo iż dworca nie ma, to burmistrz nie omieszkał pstryknąć sobie kilku fotek do swojej samorządowej gazetki. Okazało się, że faktycznie Marek Długozima w półstronicowym artykule, w którym 3/4 zajmują 3 duże zdjęcia (zapytacie kogo? oczywiście burmistrza) pozuje do zdjęć, które zapewne wykonał, podążający krok w krok za włodarzem, „nadworny fotograf”. Co ciekawe, urzędnicy w gazetce napisali, że „Gmina Trzebnica razem z Dolnośląską Służbą Dróg i Kolei prowadzą prace inwestycyjne przy ul. Kolejowej”. Zastanawialiśmy się, jaki jest wkład gminy w te prace, skoro na zdjęciach pokazany jest remont peronu i torowiska.

Czy Gmina Trzebnica dołożyła się do prowadzonej przez DSDiK inwestycji? Okazuje się, że nie, ale to doskonała okazja do robienia zdjęć
Czy Gmina Trzebnica dołożyła się do prowadzonej przez DSDiK inwestycji? Okazuje się, że nie, ale to doskonała okazja do robienia zdjęć

Gdy zadzwoniliśmy do DSDiK, biuro prasowe powiedziało nam, że przebudowa torowiska i przebudowa peronu w Trzebnicy i Brochocimiu, to własna inwestycja kolei i gmina nie ma z nią nic wspólnego. Owszem uzgodniono pewne sprawy dotyczące przyszłego centrum przesiadkowego, ale to wszystko. Dolnośląska kolei pozyskała fundusze unijne i za około 5,5 mln zł przebudowuje fragment torów od Trzebnicy po Pierwoszów.

Jak powiedział nam Tomasz Maciejewski, kierownik linii kolejowej w DSDiK, dzięki tej przebudowie zostanie zwiększona ilość kursów szynobusów do Trzebnicy, które docelowo mają kursować co 30 minut. Zwiększy się też prędkość szynobusów, które jak dotąd od Pierwoszowa do Trzebnicy poruszały się z prędkością do 50 km/h, a teraz na całej długości rozwiną prędkość do 80 km/h. Postawione też zostaną nowe semafory, tak więc na stację w Trzebnicy przyjadą nawet dwa szynobusy

Wracając jednak do szumnego obwieszczenia burmistrza, nasz Czytelnik zauważa, że skoro budowy dworca nie ma i nie ma się czym pochwalić, to burmistrz pewnie wykorzystał przebudowę torowiska i remont peronu, który wykonuje ktoś inny, by się nieco ogrzać w promieniach flesza. – Ludzie nic nie zauważą, bo kto z mieszkańców wie, że remontu dokonuje kolej. Jak powiedział klasyk, „ciemny naród wszystko kupi” – podsumował nasz Czytelnik.

My jednak łączymy się z pasażerami i mamy nadzieję, że burmistrz obiecany dworzec wybuduje. Bo jest to chyba w tej chwili najdłużej wyczekiwana inwestycja gminna. W tym swoistym rankingu drugie miejsce zajmuje budowa hali sportowej przy SP nr 2, która jak zapewniał burmistrz przed wyborami, miała powstać w 2014 roku.

 

6 KOMENTARZY

  1. Skoro tak uparcie punktujecie Panoramę, to może też zadbacie o jakąś jakość? Że walicie pełno błędów ortograficznych i – szczególnie – interpunkcyjnych już się przyzwyczaiłem. Ale pisanie „Brochocimiu” bardzo źle świadczy o Waszej znajomości najbliższego otoczenia miasta, o którym podejmujecie się pisać. Wstyd, nie pierwszy raz zresztą.

    • wyznawco Panoramy , znawco okolicy a jak ma być jak nie w Brochocimiu ? najważniejsze to mieć o sobie dobre wyobrażenie ….nie mogę się doczekać poprawnej formy :))))

  2. Ogromnie się cieszymy, że mamy Nową, która tropi absurdy i afery, zapraszamy do Żmigrodu tu niebawem ujrzy światło mała afera gruntowa.

ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here