Wszystko co musisz wiedzieć przed przeniesieniem numeru telefonu komórkowego.

290

Możliwość przeniesienia numeru telefonu na kartę pozwala w łatwy sposób na dokonanie wyboru operatora, a także nowego planu taryfowego. Proces przeniesienia odbywa się automatycznie, jednak przed złożeniem dokumentów warto wiedzieć, jakie kroki muszą zostać wykonane, aby przeniesienie numeru było bezproblemowe.

Przed złożeniem wniosku o przeniesienie zarejestruj swój numer

Przeniesienie numeru telefonu komórkowego do nowego operatora nie może odbyć się na niezarejestrowanym numerze. Aby tego dokonać udaj się z dokumentem tożsamości do swojego dotychczasowego operatora i poproś obsługę o dokonanie procesu rejestracji.

Następnie, z dokumentem potwierdzającym zarejestrowanie numeru możesz rozpocząć przeniesienie.

Rejestracja numeru
jest bardzo ważna.

Dane właściciela zarówno u nowego, jak i dotychczasowego operatora muszą się zgadzać, dlatego wszystkie operacje muszą być dokonywane w oparciu o te same dane.

Jak przenieść numer? Proces.

Przeniesienie numeru telefonu do nowego operatora odbywa się najczęściej w kilku, bardzo prostych krokach. Mając zarejestrowany numer możesz udać się do punktu obsługi klienta wybranego operatora, jak i dokonać przeniesienia przez internet. W tym celu wejdź na stronę odpowiednią dla wybranego operatora, a następnie wybierz interesującą Cię ofertę. Nie zapomnij wybrać opcji przeniesienia numeru.

Po podaniu swojego numeru telefonu zostanie wysłany do Ciebie SMS z potwierdzeniem, w dalszej kolejności wybierz dotychczasowego operatora, a także plan taryfowy, z którego korzystałeś. Uzupełnij formularz swoimi danymi. Pamiętaj, że muszą one być zgodne z tymi, podanymi przy rejestracji. Po sprawdzeniu poprawności wpisanych danych zatwierdź przesłanie formularza.

Twoje zamówienie jest weryfikowane przez nowego operatora. Jeżeli nie ma przeszkód do przeniesienia – otrzymasz wiadomość e-mail z potwierdzeniem wysłania dokumentów pocztą tradycyjną. W wiadomości może znajdować się również odmowa, dlatego dokładnie przeanalizuj wiadomość i wychwyć wszystkie błędy, aby móc je wyeliminować.

Ostatnim elementem całego procesu jest podpisanie umowy przeniesienia. Dostarczy Ci ją kurier w ciągu 5 dni roboczych. W jego obecności podpiszesz wszelkie niezbędne dla wybranego przez Ciebie planu taryfowego dokumenty. W momencie wybrania oferty na kartę otrzymasz również starter wraz z kartą SIM, do której został przypisany Twój numer telefonu. Następnie wszystko dzieje się już bez Twojego udziału. Nowy operator wysyła odpowiedni wniosek o dokonanie przeniesienia do dotychczasowego operatora. O finalizacji, bądź odmowie dokonania przeniesienia zostaniesz powiadomiony SMS-em.

Nie obawiaj się udzielenia pełnomocnictwa

Wybrani operatorzy komórkowi proszą o udzielenie pełnomocnictwa na czas wykonania przeniesienia numeru. Nie jest to nic strasznego, ponieważ umożliwi to pełną automatyzację procesu. Nowy operator dokona wszelkich czynności bez Twojego udziału, ale za Twoją zgodą. Dzięki temu nie jesteś zobligowany do wykonywania wszystkich etapów na własną rękę.

Otrzymałem odmowę – co dalej?

Odmowa przeniesienia numeru może wystąpić z wielu powodów. Najczęstszym powodem jest niezgodność danych, czy złe wskazanie dotychczasowej oferty. Warto pamiętać, że otrzymanie odmowy przeniesienia zamyka cały proces. Po wyjaśnieniu wszystkich, powstałych błędów możesz rozpocząć przenoszenie numeru od nowa.

Więcej informacji o tym, jak przenieść numer znajdziesz na stronie njumobile.pl. W ramach witryny dokonasz również samego przeniesienia, co jest niewątpliwie wygodne i pozwala zaoszczędzić Twój cenny czas.

SPONSOROWANE

ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here