Filmy szkoleniowe – jak powinny wyglądać?

108

Wiedzę można przekazywać na wiele sposobów. Jednak, chcąc dotrzeć do największej liczby odbiorców, należy wybrać najskuteczniejszą metodę. Filmy szkoleniowe nie tylko zwiększają przyswajalność wiedzy, ale także zwiększają jej atrakcyjność.

Dobry film szkoleniowy – czyli jaki?

Aby film szkoleniowy przyniósł oczekiwane efekty, należy zadać sobie pytanie, czego tak naprawdę od niego oczekujemy? Czy ma on być tylko wabikiem i zachętą do wzięcia udziału w zorganizowanych przez naszą firmę szkoleniach, czy ma on faktycznie podnieść kwalifikacje naszych pracowników, a może ma być urozmaiceniem szkolenia. Jeżeli już obierzemy cel, można przystąpić do pracy.

Prosty i zrozumiały. Bez względu na poruszaną tematykę, film musi być dla odbiorcy prosty i zrozumiały. Oczywiście używanie fachowych zwrotów i określeń jest jak najbardziej na miejscu, jednak należy używać ich z umiarem – tak, aby żaden z widzów nie znudził się filmem.

Interesujący. Film szkoleniowy musi być interesujący. Jeżeli sama treść jest innowacyjna i ciekawa, nie trzeba starać się o specjalne ubogacenie filmu w ciekawe efekty. Jeśli jednak już przed realizacją wiesz, że sama treść nie będzie dla odbiorcy naprawdę ciekawa, warto zastanowić się nad odpowiednią muzyką czy oprawą graficzną, która ubogaci film.

Dobry film szkoleniowy charakteryzuje się również wysoką jakością. Warto zatem znaleźć firmę, która ma dobre opinie wśród klientów. Profesjonalne firmy zajmujące się produkcją filmową tworzą produkcje, które realizują zamierzone cele i są dostosowane do branży klienta. Dobrze zrealizowany film to również ten, który nie powstaje pospiesznie – firma podejmująca się tego zadania, musi zapoznać się z działalnością klienta, napisać scenariusz filmu lub dostosować już przygotowany scenariusz do pomysłu. Ważny jest także dobór aktorów występujących w filmie – mogą to być zarówno osoby wynajęte, jak i fachowcy z firmy. Wszystko to jednak wymaga od zamawiającego i firmy realizującej projekt szczegółowych omówień.

Dlaczego warto nagrać film szkoleniowy?

Oprócz oczywistych aspektów, jakimi są np. przekazanie wiedzy teoretycznej oraz przekazywanie umiejętności odbiorcom, filmy szkoleniowe zapewniają większe zainteresowanie prowadzoną działalnością i stroną internetową. Przeprowadzane badania potwierdzają, że użytkownicy sieci chętniej oglądają filmy na stronach WWW, niż klikają w banner. To z kolei prowadzi do łatwego rozpowszechniania treści w sieci (w porównaniu z innymi materiałami). Nie wierzysz? Wystarczy przejrzeć statystyki YouTube, który ma ponad miliard użytkowników, a więc jest to 1/3 wszystkich osób korzystających z sieci. Filmy mają wielką moc, którą warto wykorzystywać! Filmy tworzone na potrzeby firm, mają jeszcze jedną ważną zaletę – można je w bardzo łatwy sposób rozpowszechniać – nie tylko na stronie internetowej, ale również na blogach, platformach i serwisach internetowych, firmowych funpage’ach, a więc w szeroko pojętych w mediach społecznościowych.

SPONSOROWANE

ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here