Każda długotrwała chrypka powinna nas zaniepokoić

277

NOWa: – Czym wyróżnia się Pana gabinet prywatny, z czego mogą skorzystać pacjenci?

Piotr Pastuszek: – Dzięki temu, że mam do badania endoskop, pacjent może zobaczyć jak wygląda struktura jego krtani, gardła, nosa czy trzeciego migdałka. Rodzice bardzo chętnie przychodzą z dziećmi, bo nie badamy już palcem, ale precyzyjnie, przy użyciu nowoczesnego sprzętu. Poza tym szkoliłem się z zakresu typologii klienta; zależy mi również na dobrym podejściu do chorego. Nie podchodzę do każdego standardowo, staram się rozpoznawać jego potrzeby. Dużo rozmawiam z pacjentami, tłumaczę przyczynę choroby.

Jak wiemy, pacjentowi często potrzebna jest rozmowa, która działa jak najlepsze lekarstwo. Potrafię przytulić i objąć pacjenta. Wynika to z poczucia empatii. Lubię swoich podopiecznych. Może mam dobre podejście do dzieci, rozdaję zabawki, które wcześnie specjalnie kupuję. Co dwa tygodnie wyruszam na trasę sklepów z zabawkami i robię zakupy.
Ponad połowa pacjentów to dorośli. U dzieci najczęstszym powodem wizyty jest potwierdzenie lub wykluczenie przerostu migdałka gardłowego, czyli tzw. trzeciego migdałka. W drugiej kolejności pacjenci zgłaszają się z przewlekłymi katarami, trwającymi nieraz kilka miesięcy. Poza tym bardzo często pacjenci uskarżają się na suchość śluzówki gardła, przewlekłe chrypki, bolące uszy, nagłą utratę słuchu.NOWa: – Mówił Pan o empatii. Czy trzeba ją mieć w sobie czy można ją wypracować?

PP: – Na pewno ma się ją w sobie, z tym trzeba się urodzić, ale trzeba też to ze sobą przepracować, zrozumieć drugą osobę, pytać o oczekiwania pacjenta. Słuchając uważnie, można wiedzieć czego oczekuje. Istotne jest, aby słuchać i słyszeć co mówi pacjent.

Przyjmuję też osoby w obszarze medycyny pracy, nie będące prywatnymi pacjentami i też mam do nich dobre podejście. Zawsze, niezależnie od okoliczności, słucham pacjentów i mam z nimi dobry kontakt.
Czytaj na kolejnej stronie…

ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here