Dieta, ćwiczenia czy tabletki? Jak schudnąć najłatwiej?

420

Łatwo schudnąć się nie da, ale nie znaczy to wcale, że odchudzanie musi być pełne wyrzeczeń i tortur. Chudnąc w sposób przemyślany i rozkładając ten proces na długi czas, możemy doprowadzić do stałej, trwałej i skutecznej redukcji wagi. Skutecznej w tym sensie, że po odchudzaniu nie zagrozi nam efekt jojo. Taki model odchudzania powinien opierać się na diecie i aktywności fizycznej, a suplementy wspomagające odchudzanie możemy włączyć weń w charakterze dodatków. Nie warto negować ich wpływu i znaczenia, bo w początkowym okresie czasu suplementy znacznie ułatwiają przestawienie się na nowe nawyki żywieniowe. Co najważniejsze niektóre z nich ułatwiają stosowanie diety, a inne przyspieszają spalanie tłuszczu w trakcie ćwiczeń. Podstawowym błędem jaki popełniamy w ich przypadku, jest złudne przekonanie o tym, że dzięki suplementom można ot tak, po prostu schudnąć. Ot tak nikt nie chudnie. Suplementy, czy tzw. tabletki odchudzające są jedynie dodatkiem.

Dieta

Racjonalna dieta odchudzająca powinna uwzględniać zapotrzebowanie na wszystkie składniki odżywcze tj. białka, węglowodany i tłuszcze. Eliminacja któregokolwiek z tych składników prowadzi do upośledzenia procesów zapewniających nam prawidłowe funkcjonowanie, w tym utrzymanie przemiany materii na tym samym, tj. nie obniżonym poziomie. Niewielka redukcja kalorii w stosunku do zapotrzebowania energetycznego jest niezbędna, bo dzięki temu organizm sięgnie po tłuszcze. Kalorie redukować musimy, ale nie drastycznie, w przeciwnym wypadku organizm poczuje się zagrożony, spowolni metabolizm i zacznie spalać tkanki inne niż tkanka tłuszczowa. Bezpiecznym jest chudnięcie w maksymalnym tempie 1kg tygodniowo. Wszystko co zyskamy ponadto, może oznaczać, że nie spalamy tkanki tłuszczowej, a mięśnie, w których dochodzi do przemian metabolicznych. Utrata masy mięśniowej grozi spowolnieniem metabolizmu!

Ćwiczenia

Ćwicząc, nie możemy katować organizmu. Aktywność fizyczna powinna mieć taki charakter i taką formę, dzięki której zrelaksujemy się. Wielogodzinna mordęga w klubach fitness lub na siłowni jest wręcz szkodliwa dla organizmu. Lepiej ćwiczyć krócej i częściej. Pół godziny ćwiczeń dziennie wystarczy żeby schudnąć. Dla zdrowia wystarczy ćwiczyć trzy razy w tygodniu, ale można też częściej. Ważne jest to, że w trakcie takiego półgodzinnego wysiłku nie narazimy organizmu na stres. Zbyt długi wysiłek jest bowiem stresem dla organizmu, co skutkuje wydzielaniem się hormonów upośledzających niektóre procesy życiowe i niekorzystnie oddziałujących na nasze tkanki. Wystarczy wspomnieć, że w trakcie bardzo długich treningów organizm wydziela kortyzol, który upośledza fibroblasty wytwarzające kolagen. Kolagen z kolei jest niezbędny naszym stawom. Upośledzenie włókien kolagenowych naraża nas też na rozstępy (vide: kolagen na rozstępy).

Suplementy

Łykając suplementy, nie schudniemy, ale jeśli problemem jest nadmierny apetyt, to przy pomocy suplementacji możemy wpłynąć na jego ograniczenie. Jeśli zaś chcemy przyspieszyć proces spalania tkanki tłuszczowej, również usprawnimy go przy pomocy tabletek odchudzających.

Dla poprawy skuteczności odchudzania warto połączyć te trzy elementy, a przede wszystkim przemodelować własne myślenie: najlepiej, najszybciej, najskuteczniej i najzdrowiej chudną osoby, które przechodząc na dietę myślą raczej o zdrowym odżywianiu (i zdrowym życiu) niż o walce ze zbędnymi kilogramami.

MATERIAŁ PARTNERA

29 KOMENTARZY

  1. Praca nad sobą wymaga sporego zaangażowania. Suplementy oczywiście że mogą pomóc, ale nie zastąpią ćwiczeń i dbania o swoje zdrowie. Autor ma sporo racji jeśli o chodzi o skład diety, która powinna zawierać właściwe proporcje białka, tłuszczy i węglowodanych.

  2. Najważniejsze to:
    Nie kupować tabletek, one i tak nie są skuteczne. Te wszystkie suplementy to wielkie oszustwo. Najważniejsze to ćwiczenia i odpowiednia dieta, najlepiej ułożona przez specjalistę, a nie przez pierwszą lepszą blogerkę;) Poniżej znajdziecie ogólne rodzaje diet, m.in. Dunkana którą sama stsuje i przynosi efekty:
    https://sprytna.pl/jak-szybko-schudnac/

  3. Tak jak poprzednik napisał, ja również działam w ten sposób. Co prawda ostatnio zmieniłam dietę na bardziej dopasowaną do mojego organizmu, ale nadal korzystam z tabletek na odchudzanie, praktycznie od miesiąca stosuję Slimetrol, tu można poznać jego najbardziej obiektywne opinie https://dobretabletki.pl/slimetrol/

  4. tabletki to odstaw jak bierzesz jakiekolwiek bo to świństwo jest. Dieta i ćwiczenia powinny wystarczyć. Na pudełkach lightdiet spadło mi 5 kilogramów w ciągu ponad 2 miesięcy. Cwiczę to skóra nie robi się obwisła i dobrze to wyglada. Schundę do wesela córki

  5. Niech sobie opłacani komentatorzy zarabiają. Pozostaje tylko mieć nadzieję, że czytający nie dadzą się nabrać. Jeśli potrzebujecie pomocy najlepiej pójść do specjalisty dietetyka. Wpisać w google i wybrać. Ja chodziłam do Pani Kasi z Emvitu. Nauczyłam się jeść i jest super. Już od ponad roku radzę sobie sama.

  6. Zgadzam się z opiniami osób powyżej. Dodam kilka słów od siebie. Utrata wagi nie jest ograniczeniem posiłków w dosłownym znaczeniu tego słowa. Żywność w procesie odchudzania powinna być idealnie zrównoważona. Oprócz diety zdecydowanie radzę zwrócić uwagę na suplementy diety, np. https://janluka.pl/neofossen/.

  7. Diety i suplementy to nie jest idealny sposób. Co prawda diety jeszcze tak, gdy ma się dobrą ale suplementy to już jak dla mnie nie jest to dobry sposób na zrzucenie wagi, odchudzanie tym sposobem nie jest wydajne poprostu.

  8. Cieszę się, że coraz częściej mówi się o tym, że głodówki to nie jest dobre rozwiązanie na odchudzanie. Tak jak wspominasz w artykule, podczas odchudzania nie wolno wręcz pozbawiać się składników odżywczych. Jeść należy wszystko lecz z umiarem. Wprowadzenie rutyny do diety też jest szalenie ważne – minimum 5 posiłków niskokalorycznych. Co więcej, w czasie trwania jesieni czy tez zimy warto zmobilizować się do zażywania witamin czy też naturalnych ziół jak na przykład młody jęczmień. Nie bójmy się stosować ziół w diecie ponieważ mają one cudownie leczniczy wpływ na nasz organizm.

ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here