„Nie daj się oszukać – sprawdź paragon”

148

Tegoroczna kampania, oprócz zachęcania konsumentów do odbierania paragonów od sprzedawców towarów i usług, ma również na celu zwrócenie uwagi na to, że nie każdy wydawany paragon jest fiskalnym potwierdzeniem zrealizowanej operacji.

Problem paragonów niefiskalnych dotyka w szczególności branży gastronomicznej (jako paragon funkcjonuje tu często rachunek lub paragon kelnerski), zaś oszuści unikający płacenia podatków przyczyniają się do rozwoju szarej strefy.

Przypominamy, że każdy paragon fiskalny zawiera charakterystyczne elementy, takie jak: centralnie umieszczony napis paragon fiskalny, numer NIP wystawcy, jego nazwę i adres, nazwę towaru lub świadczonej usługi, cenę, logo i numer unikatowy kasy.

Akcja „Nie daj się oszukać – sprawdź paragon” skierowana jest przede wszystkim do konsumentów z prośbą, aby zwracali uwagę nie tylko na egzekwowanie paragonów, ale również dokonywali ich sprawdzenia.

Zarówno w przypadku niewydania paragonu, jak również wydania paragonu niefiskalnego, wartość podatku i tak jest z reguły pobierana od konsumenta. To konsument ostatecznie płaci podatek w cenie towaru lub usługi, a jednak nie zawsze trafia on do budżetu, lecz czasem do „kieszeni” nieuczciwego sprzedawcy.

Pamiętajmy: paragon fiskalny jest dowodem uczciwie prowadzonej działalności gospodarczej.

Ponadto informujemy, że jesienią ruszy „Loteria paragonowa”, która zakłada losowanie atrakcyjnych nagród wśród prawidłowo wystawionych przez sprzedawców, a następnie zarejestrowanych przez kupujących, paragonów fiskalnych.

Akcja paragonowa jest zatem wstępem do loterii, a sama zaś loteria paragonowa będzie podziękowaniem dla konsumentów, jak i przedsiębiorców za ich codzienny wkład w rozwój uczciwej konkurencji.

Naczelnik Urzędu Skarbowego w Trzebnicy

ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here