Odnowiony dworzec to prawdziwa wizytówka miasta

195

Więcej po zalogowaniu lub w wydaniu papierowym.

[hidepost=0]

Nowy peron ma ponad 400 metrów długości.
Nowy peron ma ponad 400 metrów długości.

Na stacji remont trwa nadal

Grupa PKP, a dokładnie zarządca infrastruktury – PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. prowadzi również przebudowę stacji.Wymieniono nawierzchnię, przebudowano system odwodnienia, położono nowe podkłady i szyny, zamontowano nowe rozjazdy i sieć trakcyjną oraz urządzenia zabezpieczające ruch kolejowy. Przebudowany odcinek linii pozwoli na prowadzenie pociągów pasażerskich z maksymalną prędkością 160 km/ godz.

Już teraz pasażerowie mogą korzystać z nowego, przeszło 400-metrowego dwukrawędziowego peronu, wyposażonego w płyty o antypoślizgowej powierzchni i z wyznaczonym pasem bezpieczeństwa dla osób niedowidzących. Peron został podwyższony, dzięki czemu pasażerowie mogą łatwiej dostać się do pociągu. Zmodernizowany obiekt został wyposażony w nowe wiaty oraz system informacji głosowej i wizualnej dla podróżnych. Dostęp na perony m.in. dla osób o ograniczonej mobilności zapewnią trzy windy.

Nie ma już wysokich, betonowych schodów, które zostaną zastąpione nowym, 40-metrowym przejściem podziemny. Nawierzchnia przejścia i schodów wyłożona będzie kamiennymi okładzinami, a powierzchnia ścian zostanie zabezpieczona powłoką antygraffitową. Z nowego przejścia podróżni skorzystają w drugiej połowie roku.

Inwestycja związana z przebudową stacji w Obornikach Śląskich kosztowała łącznie 42 mln zł i była realizowana w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej E 59 na odcinku Wrocław – Poznań, Etap II – odcinek Wrocław – granica województwa dolnośląskiego”. Całkowity koszt projektu to ponad 1,3 mld zł, z czego prawie 800 mln zł to środki z UE.

[/hidepost]

ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here