Czas wybrać szkołę

153

Nadszedł czas świadomych i koniecznych wyborów przed rozpoczęciem kolejnego poziomu edukacji naszych pociech. Każdy z nas chciałby, aby nasze dziecko w przyszłości było „kimś” oraz osiągnęło więcej niż było to możliwe kiedyś „za naszych czasów”, dlatego wybierając szkołę warto dowiedzieć się coś więcej na jej temat oraz z bliska poznać jej strukturę, co umożliwili nam dokonać prawidłowego wyboru. Nauczyciele oraz uczniowie gimnazjum przy ulicy Sienkiewicza w Żmigrodzie zaprezentowali nam swoją szkołę najlepiej jak potrafili. Placówkę odwiedził również Zdzisław Średniawski obecny wiceburmistrz gminy Żmigród, a także Marcin Kubis przewodniczący Rady Rodziców.

– Dni otwarte w naszej szkole są organizowane przede wszystkim dlatego, aby nasi przyszli uczniowie zarówno gimnazjum jak i liceum dwujęzycznego mogli zobaczyć warsztat pracy, czyli podpatrzyć, w jaki sposób są dane przedmioty nauczane, poznać nowych wychowawców, którzy zawsze są otwarci na nowe propozycje nauczania. Chcielibyśmy pokazać również jak wygląda nasze wyposażenie, jak wygląda nasza baza dydaktyczna w szkole, oraz abyście poczuli jaki jest klimat naszej szkoły – opowiada dyrektor Katarzyna Lech. – Nie jesteśmy w stanie pokazać wszystkiego, w związku z tym, chcemy zaprezentować najważniejsze rzeczy, które nas wyróżniają. W naszej szkole stosujemy „modułowość”. Na niektórych zajęciach jest niemożliwością zrealizowanie pewnych zadań w ciągu 45 minut, dlatego łączymy bloki lekcyjne w jedną ciągłość zajęć tzw. moduł. Takimi przedmiotami są np. zajęcia techniczne, artystyczne czy wychowanie fizyczne – mówi Katarzyna Lech. – Młodzież wybiera sobie co z danego modułu jest dla niej najbardziej interesujące czyli np. w module sportowym można wybrać łyżwy, piłkę nożną, kajaki, kręgle i inne. Tak samo jest w innych modułach np. w module technicznym, dużym zainteresowaniem cieszą się zajęcia kulinarne, gdzie uczniowie zdobywają tajniki gotowania oraz pieczenia itp. – dodaje psycholog szkolny Marta Możdżeń, która pracuje z uczniami na co dzień tzw. „Metodą coachingową”. – Staramy się dotrzeć do każdego ucznia indywidualnie, dlatego zbieramy o nim jak najwięcej informacji od rówieśników, rodziców oraz od nich samych poprzez regularne spotkania i rozmowy. Każdy uczeń pisze swój plan, który w najbliższym czasie zamierza wprowadzić w życie, następnie robi wszystko aby go zrealizować przechodząc po drodze przez różne punkty i cele tego planu. Co jakiś czas spotykam się z uczniami, aby ocenić ich postępy w działaniu. Pragniemy pomóc uczniom w każdej sytuacji, nie tylko szkolnej ale również życiowej, ponieważ każdy z nas ma lepsze bądź gorsze dni – dodaje  psycholog Marta Możdżeń.

ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here