Nowy wydział komunikacji

160
Wejście do wydziału

Powyższe cechy to zalety nowej lokalizacji wydziału komunikacji Starostwa Powiatowego w Trzebnicy. Nowy budynek zachwyca klientów, zarówno nowych, jak i stałych, którzy porównują go do dawnego biura. – Podoba mi się budynek i nowy system kolejkowania, dzięki któremu nie czeka się długo na załatwienie spraw – taką opinię wystawia przypadkowo zapytany petent. Nie można się temu dziwić, bo faktycznie jest co zachwalać. Szczególnie biorąc pod uwagę warunki panujące w poprzedniej lokalizacji.

Pierwszą, najłatwiej zauważalną zaletą obiektu jest duży parking, stanowiący istotną kwestię dla kierowców. Tym bardziej, że wydział komunikacji znajduje się przy ulicy Leśnej, a więc nie w centrum miasta. Łatwy dojazd i możliwość zaparkowania samochodu okazują się w tym przypadku bardzo pomocne. Przemyślany projekt placówki uwidacznia się również w takich szczegółach jak podjazd dla osób niepełnosprawnych, czy kącik do zabawy dla dzieci. Ponadto, w budynku znajduje się toaleta wyposażona w przewijak oraz uchwyty przydatne dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.

Uwagę uczniów z trzebnickiego gimnazjum i liceum, którzy pod przewodnictwem redakcji NOWej wybrali się do wydziału komunikacji w ramach warsztatów dziennikarskich, przykuła również organizacja pracy biura. Poszczególne stanowiska zostały dokładnie opisane, a na ścianach umieszczono czytelne przykłady wypełniania poszczególnych wniosków. Najważniejszym elementem wpływającym na sprawność obsługi klientów jest system kolejkowy, dzięki któremu czas wizyty ogranicza się do koniecznego minimum. Jedyny dostrzegalny mankament tego systemu może unaocznić się w momencie korzystania z niego przez osoby starsze. Obsługa automatu, którego zadaniem jest wydrukowanie biletu z numerem przypisanym danemu klientowi, może okazać się nie lada wyzwaniem dla osoby niedowidzącej, czy przedstawicieli najstarszego pokolenia trzebniczan.

Brak punktu informacyjnego, będący być może niezbyt trafnym rozwiązaniem, nie wpływa jednak ujemnie na całościową ocenę obiektu.

Uczniowie podczas wizyty w wydziale komunikacji przekonali się o przychylności pracowników, w tym samego naczelnika, Pana Andrzeja Zaleskiego. Można więc wnioskować, że z podobnym traktowaniem spotkają się klienci, szukający niezbędnych informacji.

Krótkie, aczkolwiek owocne we wnioski i spostrzeżenia, zbieranie materiału dotyczącego funkcjonowania wydziału komunikacji, wydające się początkowo trudnym, wręcz niewykonalnym zadaniem, okazało się fascynującą lekcją dziennikarstwa, a przede wszystkim kontaktów z ludźmi. Warsztaty, podczas których pogłębiliśmy wiedzę na temat prosperowania redakcji, poznaliśmy tajniki tworzenia lokalnej gazety, a ponadto odbyliśmy zajęcia praktyczne, niewątpliwie zaprocentują w przyszłości. Dzięki nabytym umiejętnościom i wiedzy o jednej z trzebnickich jednostek administracyjnych zdobyliśmy doświadczenie, które z pewnością przyda się w dalszym kształceniu.

ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here