Gminna Spółdzielnia Lewiatanem

488

Spółdzielnia Rolniczo – Handlowa, dawniej Gminna Spółdzielnia „SCh”, kiedyś potentat handlowy w powiecie trzebnickim, od wejścia na rynek sieciówek i dyskontów kurczy się coraz bardziej. Kilka lat temu spółdzielcy sprzedali Biedronce DH „Chrobry,” drogerii Rossmann wydzierżawili piętro DH „Centrum” przy ul. Daszyńskiego. Ostatnim większym sklepem, kojarzącym się ze spółdzielnią jest mieszczący się na najniższej kondygnacji DH „Centrum” spożywczy Market. Nie dziwi więc, że klientów zaniepokoiło pojawienie się szyldu Lewiatana.

Nie sprzedaliśmy Marketu, tylko zawarliśmy umowę o współpracy. Jest to pewien rodzaj franczyzy – powiedziała nam prezes SR-H Ewa Rośkowicz. Nie zdradziła jednak, zasłaniając się tajemnicą handlową, jaki to rodzaj franczyzy i jakie korzyści z umowy czerpie spółdzielnia – Umowa obowiązuje od 25 listopada. W najbliższym czasie nie przewidujemy żadnych innych zmian.

Franczyza może być korzystna dla klientów, bo jak wiadomo towary w tak zwanej sieci mogą mieć niższą cenę.

Więcej po zalogowaniu lub w wydaniu papierowym.

[hidepost=0]

W Trzebnicy spółdzielnia ma jeszcze trzy sklepy: spożywczy, rybny i chemii gospodarczej przy ul. św. Jadwigi. a także dwa sklepy w gminie Wisznia Mała: w Skarszynie i Strzeszowie.

Gminna Spółdzielnia „Samopomoc Chłopska” powstała jeszcze w 1947 roku. Zajmowała się prowadzeniem wszelkiego rodzaju przedsiębiorstw związanych z rolnictwem: produkcji, handlu hurtowego i detalicznego oraz kredytowania. Poza tym zajmowała się organizowaniem przedsięwzięć kulturalnych i oświatowych, jak np. kluby rolnika. Po roku 1989 – w nowych warunkach rynkowych – spółdzielcy wydzierżawili lub sprzedali część swoich obiektów, a działalność ograniczyli do handlu. Dochody uzyskują także z dzierżawy nieruchomości.

Polska Sieć Handlowa „Lewiatan” powstała w 1994 roku jako organizacja zrzeszająca kupców, prowadzących działalność handlową. Działa w systemie franczyzowym. Obecnie skupia blisko 2800 placówek handlowych.

Istota systemu franczyzy (z ang. koncesja) polega na tym, że franczyzodawca nadaje swoim franczyzobiorcom prawo korzystania z nazwy handlowej franczyzodawcy, jego znaku towarowego lub usługowego, metod prowadzenia działalności gospodarczej, wiedzy technicznej, systemów postępowania i innych praw własności intelektualnej lub przemysłowej, a także do korzystania ze stałej pomocy handlowej i technicznej np. z hurtowni, kredytów i innych świadczeń finansowych, nakładając na nich obowiązek prowadzenia działalności zgodnie z jego koncepcją.

[/hidepost]

ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here