Jak działa nowy wydział komunikacji

1783

Przez ostatnie lata wizyta w wydziale komunikacji Starostwa Powiatowego nie należała do przyjemnych: wiecznie długie kolejki, ciemne i ciasne pomieszczenia, mała poczekalnia i tylko kilka miejsc. Nie było wiadomo ile osób czeka w kolejce, a także jak długo trzeba będzie czekać, aż zostanie się obsłużonym. Znalezienie nowego miejsca dla wydziału komunikacji, który znajdował się w budynku przy ul. ks. Bochenka było koniecznością.

Nowoczesny wydział komunikacjiW nowej lokalizacji i zupełnie nowych warunkach wydział działa już miesiąc. Postanowiliśmy sprawdzić, czy i jak jakość obsługi się poprawiła i co o zmianach myślą mieszkańcy powiatu trzebnickiego, którzy właśnie tu załatwiają swoje sprawy.

Spory parking

Do tej pory zaparkowanie przed wydziałem komunikacji było niemożliwe. Kierowcy musieli szukać miejsc parkingowych w bocznych uliczkach. Ci, którzy wymieniali tablice rejestracyjne musieli nosić je na spore odległości, co wcale nie należało do przyjemności. Teraz, kiedy wydział komunikacji został przeniesiony na ul. Leśną, parking jest tuż obok. Bywa, że brakuje tu miejsc, bo z parkingu korzystają również pracownicy i inni interesanci starostwa, ale takie sytuacje zdarzają się rzadko.

Numerek jak na poczcie lub rejestracja przez internet

Aby załatwić swoją sprawę, zaraz po wejściu do nowego wydziału komunikacji należy pobrać numerek. W zależności od tego z jaką sprawą przychodzimy, na dotykowym ekranie zaznaczamy palcem interesujący nas dział, na przykład rejestracja pojazdów. Wtedy, z wąskiej drukarki wychodzi bilecik z numerkiem. Na tablicach świetlnych pojawiają się kolejne numerki, które są właśnie obsługiwane. Dzięki temu możemy zobaczyć ile osób jeszcze przed nami czeka. Kiedy przyjdzie nasza kolej, nie tylko nasz numerek się podświetli na tablicy, ale powie nam o tym również miły kobiecy głos wydobywający się z głośnika. „System numerkowy” w innych wydziałach komunikacji, na przykład we wrocławskim, działa od dawna. W Trzebnicy, osoby które są pierwszy raz w nowym wydziale są trochę zagubione.

Ci, którym bardzo zależy, aby zostali obsłużeni konkretnego dnia i o konkretnej godzinie mogą zarejestrować się przez internet. Do strony przechodzimy z głównej strony starostwa www.powiat.trzebnica.pl lub bezpośrednio na www.kolejka.trzebnicki.pl. Przy takiej rejestracji musimy podać między innymi datę i godzinę kiedy chcemy być obsłużeni, swój pesel, a także adres e-mail. Po rejestracji internetowej musimy jeszcze „zgłosić swoją obecność” przy urządzeniu wydającym numerki na sali obsługi.

Więcej po zalogowaniu lub w wydaniu papierowym.

[hidepost=0]

W oczekiwaniu na swoją kolej możemy już zacząć wypełniać odpowiednie druki. Wystarczy się tylko rozejrzeć, a na regale wyłożone są wszystkie dokumenty. W przestronnym holu są dwa stoliki, przy których można spokojnie i wygodnie wypisać druki, można także dokonać wpłaty w filii Banku Spółdzielczego (nie tylko związanych z opłatami wnoszonymi w związku z załatwianymi sprawami komunikacyjnymi, można także zapłacić rachunki).

Transparentne szkło

Do tej pory klienci byli obsługiwani za drewnianymi drzwiami – teraz jest inaczej. Każdy interesant widzi jak długo przy stanowisku siedzi obsługiwana osoba i co się dzieje w środku. Pracownicy mogą się czuć trochę jak rybki w akwarium, ale dzięki przejrzystej ścianie widać, że „nie piją kawy”, a intensywnie pracują. Z własnego doświadczenia wiemy, że kiedy czekamy w kolejce czas strasznie się dłuży, ale kiedy już wejdziemy do środka – czas jakby przyspieszał. Dzięki temu, że widzimy co dzieje się w środku łatwiej nam wysiedzieć. A kiedy już wejdziemy za szklane drzwi, czeka na nas życzliwy pracownik.

Interesanci o wydziale komunikacji:

O wrażenia i opinie o nowej organizacji wydziału zapytaliśmy interesantów:

Podoba mi się, że wreszcie można normalnie, wygodnie usiąść. Jestem tu pierwszy raz i muszę przyznać, że choć jestem młodą osobą, to chwilę musiałam pomyśleć co dokładnie chcę załatwić i do których stanowisk chcę się dostać. Przeczytałam na spokojnie, bo akurat nikt nie stał za mną w kolejce i okazało się, że dobrze wybrałam. Pan, który mnie obsługiwał był miły, poczekał aż dokonałam wpłaty w okienku obok i sprawę nowych tablic załatwiłam. Jak najbardziej pozytywnie oceniam zmiany. Przydałby się tylko jakiś pracownik techniczny, który pomagałby kobietom w zdejmowaniu starych tablic i zakładaniu nowych – powiedziała nam mieszkanka Prusic.

Pan Witold, który przyjechał wymienić dowód rejestracyjny miał problem z pobraniem numerka. – Okazało się, że wziąłem nie ten numerek, bo wydawanie dowodów rejestracyjnych odbywa się w innym okienku niż składa się podanie, ale pracownik powiedział mi, co mam wybrać i na szczęście nie było wielu osób, może z 10 minut dłużej czekałem.

– Mnie się ten system podoba. W instytucjach typu ZUS, poczta czy urzędy skarbowe w dużych miastach numerki działają już od dawna. Trzeba tylko uważnie czytać informacje na monitorze i jest ok. Albo trafiłem na taki czas, albo dziś obsługa szła wyjątkowo szybkomówił tuż po wyjściu z wydziału pan Piotrek.

[/hidepost]

 

ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here