Praca instruktora z dziećmi.

110

Osoba, która ukończyła kurs na instruktora tańca może prowadzić zajęcia z dziećmi od przeszkoli po prywatne szkoły tańca i organizować obozy oraz inne wyjazdy taneczne. Zajęcia z tańca dla dzieci to ciekawy sposób na spędzenie ferii lub wakacji. Taniec to nie tylko sposób na świetnie zagospodarowanie nadmiaru wolnego czasu, ale też możliwość nawiązania nowych przyjaźni. Dzieci uczą nie tylko tańca, ale również poznają zasady pracy w grupie i wzajemnego szacunku. Zajęcia te rozwija u dzieci koordynację ruchową, równowagę, a także kreatywność i pamięć, a także poprawiają kondycję i korzystnie wpływają na zdrowie. Dziecko będące uczestnikiem kursu tańca grubi szkodliwy i nieestetyczny nawyk garbienia się, zaczyna zwracać uwagę na prawidłową postawę. W zajęciach tanecznych mogą uczestniczyć dzieci od trzeciego roku życia. W młodszych grupach wiekowych zajęcia skupiają się na zabawach z muzyką z prostymi elementami tańca. Troszkę starsze dzieci poznają sekrety tanecznego miksu, to znaczy grupy tańców, np: dance, hip hop, musical, balet, zumbatomic, break dance i taniec nowoczesny. Raczej nie spotyka się dzieci niezadowolonych z lekcji tańca. Maluchy chętnie uczą się i mają z tego doskonałą zabawę. Są uśmiechnięte, radosne – jednym słowem szczęśliwe. Dzieci, którym zapewni się dużo ruchu nie mają problemów z agresją, nadpobudliwością i osiągają lepsze wyniki w szkole. Czują się dowartościowane, ponieważ posiadają umiejętności nieznane koleżankom i kolegom, co sprawia, że mogą się nimi chwalić. Dobrze szkoły taneczne nie robią grup zbiorczych dla wszystkich dzieci, ale dzielą uczestników na kategorie wiekowe i poziom posiadanych umiejętności tanecznych. Zajęcia muszą być dostosowane do poziomu, wieku i możliwości najmłodszych. Niektóre szkoły taneczne organizują roztańczone półkolonie, przeznaczone dla dzieci, które na ferie lub wakacje nie wyjeżdżają. Rodzice zapisując dzieci na zajęcia taneczne mają prawo zobaczyć lekcję pokazową, domagać się od instruktora pokazania legitymacji uprawniającej do prowadzenia lekcji tanecznych, mogą zapytać o doświadczenia w pracy z dziećmi i o program kursu. Dzieci zazwyczaj chętnie pokazują, czego nauczyły się na zajęciach, liczą na pochwałę. Jeżeli dziecko mówi, że niczego nowego nie nauczyło się to jest

ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here