Ruszył remont obwodnicy Żmigrodu

306

Przetarg na remont obwodnicy Żmigrodu, oddanej do użytku w listopadzie 2002 roku, wrocławski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad rozpisał 2 września. Zamówienie obejmowało frezowanie całej nawierzchni jezdni do głębokości 4 cm i nałożenie nowej nakładki z masy bitumicznej (asfaltobetonu). Swoje oferty złożyło sześć firm. Najkorzystniejszą z nich przedstawiła wielkopolska firma budowlana COLAS Polska Sp. z o.o. z Polędzia, która zadeklarowała cenę z wykonanie usługi w wysokości 2 mln 432 tys. zł. Z kolei najdroższa oferta opiewała na 3 mln 14 tys. złotych.

Remont mocno zniszczonej obwodnicy Żmigrodu o długości 4,58 km rozpoczął się we wtorek 17 września o godz. 9.30. W tym dniu od strony Żmigródka rozpoczęło się zdejmowanie wierzchniej warstwy starego asfaltu praktycznie na całej szerokości jezdni z wyjątkiem wąskiego pasa awaryjnego. Wprowadzenie ciężkich maszyn budowlanych, frezarki oraz licznych wywrotek, wiązało się z wyłączeniem sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 439 Żmigród–Milicz (zbieg ulic Poznańskiej i Parkowej). Prędkość jazdy po remontowanej obwodnicy została zredukowana do 40 km/h. Dodatkowym utrudnieniem dla kierowców, oprócz nierównej i chropowatej sfrezowanej nawierzchni, jest też wszechobecny kurz, ograniczający nieco widoczność.

Modernizacja obwodnicy Żmigrodu potrwa kilka tygodni i zakończy się 31 października o godz. 20. Okres gwarancyjny nowej nawierzchni wynosi 6 miesięcy. Warto też wspomnieć, że układanie nowej nawierzchni w postaci nakładki asfaltowobetonowej odbywa się etapami, tak więc  dwa kolejne skrzyżowania dróg lokalnych z obwodnicą (ul. Sportowa i ul. Tadeusza Kościuszki) będą przebudowywane w odstępie kilkunastu dni. Można więc mieć nadzieję, że remont obwodnicy nie spowoduje paraliżu i kolejnych utrudnień w ruchu kołowym na terenie miasta Żmigród.

ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here