Superszybki pendolino będzie jeździł pod Żmigrodem

54

Pociąg w Polsce nie jechał „o własnych siłach”, ale był holowany przez lokomotywę. Wynika to z tego, że pojazd nie ma zgody na poruszanie się po polskich torach. Właśnie na torze doświadczalnym w Węglewie zostaną przeprowadzone testy z rozruchu jednostki napędowej, hamowania, a także kompatybilności elektromagnetycznej. Jak nam wyjaśnił pracownik toru, który prosił o zachowanie anonimowości, to ostatnie badanie ma na celu sprawdzenie, m.in. czy pociąg będzie reagował na sygnały wysyłane przez urządzenia zamontowane w polskich torowiskach, a także, czy będzie przez nie „widziany”. Testy mają się rozpocząć za tydzień.

Pendolino w Węglewie spędzi trzy miesiące, ale nie wykluczone, że pojedzie „w delegację” do Gdańska na międzynarodowe targi kolejowe, jakie odbędą się pod koniec września. Potem odbędą się testy na ogólnodostępnych liniach kolejowych m.in. na Centralnej Magistrali Kolejowej z Gdańska na Śląsk i do Krakowa.

Pociąg wyprodukowano dla PKP InterCity we włoskiej fabryce koncernu Alstom. Do Polski przyjechał w nocy z niedzieli na poniedziałek. Jego oficjalna prezentacja nastąpiła wczoraj w południe na Dworcu Głównym we Wrocławiu.

Zuzanna Szopowska, rzecznik prasowy PKP Intercity S.A. poinformowała dziennikarzy, że jest to pierwszy z 20 pociągów pendolino zakupionych przez spółkę.

Jest to niewątpliwie skok cywilizacyjny polskich kolei: – Ergonomiczne, rozkładane fotele pozwolą na komfortową jazdę. W korytarzach i na końcu przedziałów są stelaże na bagaże oraz na rowery. Informacje dla pasażerów będą wyświetlane na monitorach, a miejsca oznaczone będą również alfabetem Braille`a, w każdym wagonie zamontowane są kamery. W przedziale kierownika pociągu znajduje się ekran monitoringu, który pozwala na podgląd obrazu z kamer. Przy każdym fotelu pasażera znajduje się zaś również interkom alarmowy do wzywania konduktora oraz gniazdko elektryczne –  wymieniła Szopowska.

Szybki pociąg ma zostać dopuszczony do ruchu w maju 2014 roku. Pierwsze pendolino będą jeździć po zmodernizowanych liniach Centralnej Magistrali Kolejowej. W grudniu, wszystkie 20 składów ma już być dopuszczonych do regularnego kursowania od przyszłego roku. W Polsce, mają osiągnąć prędkość ok. 200 km/h. Z czasem ta prędkość będzie zwiększana do 220 i 230 km/h. W przyszłości podróż z Wrocławia do stolicy będzie trwała ok. 3,5 godzin.

ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here