Wojewodowie i posłowie o budowie S-5

70

Wojewodowie i marszałkowie województwa Dolnośląskiego i Wielkopolskiego, członkowie zarządów województw, dyrektorzy GDDKiA, a także starostowie i posłowie, a wśród nich poseł ziemi trzebnickiej Marek Łapiński zapewniali, Grzegorza Schetynę, marszałka Sejmu poprzedniej kadencji, że budowa drogi S-5 i S-3 jest ważna nie tylko dla województw, ale dla całego kraju, a także dla komunikacji międzynarodowej. Grzegorz Schetyna argumentował, że Rawicz został wybrany jako miejsce konferencji, ponieważ jak podkreślał, dzięki ludziom dobrej woli powstanie nie tylko droga ekspresowa S-5 i S-3, ale i obwodnica Rawicza.

Każdy kto miał okazję podróżować pomiędzy Poznaniem a Wrocławiem wie, jak tę trasę się pokonuje, jak jest to trudna trasa i jak nowa droga ekspresowa poprawi jakość jazdy – mówił Grzegorz Schetyna. Dyrektorzy Generalnych Dróg Krajowych i Autostrad z Wrocławia i Poznania przedstawili szczegóły projektu. Jako ciekawostki podano, że na projektowanym odcinku S-5 będzie się znajdowało 12 mostów, 14 wiaduktów, 21 wiaduktów (nad drogą), a także 67 przepustów pod drogą główną. Pomiędzy Wrocławiem a Rawiczem powstaną następujące węzły: Wrocław Północ, Kryniczno, Trzebnica, Prusice, Krościna, Żmigród i Żmigródek. Na tym odcinku będą zlokalizowane tak zwane MOP-y, czyli Miejsca Obsługi Podróżnych (parami, po obu stronach drogi): Morzęcino Wchód, Morzęcino Zachód, Wisznia Mała Wschód i Wisznia Mała Zachód. Ogłoszenie I etapu dwustopniowego przetargu planowane jest na koniec czerwca. Inwestycja jest przewidziana do realizacji w latach 2014-2016. Istotną dla właścicieli gruntów, które zostaną wykupione pod drogę ekspresową S5 informację przekazał wojewoda dolnośląski Aleksander Skorupa: – Budowa drogi S-5 jest priorytetowa dla dwóch tak silnych ośrodków jak Poznań i Wrocław. Rok temu wydaliśmy zgodę na realizację tego odcinka i jednocześnie przygotowujemy się do procesu ustalania odszkodowań, wypłat. Ten proces rozpocznie się na początku czerwca. Jesteśmy jako wojewodowie przygotowani do procesu wywłaszczania. Tak żeby generalna dyrekcja nie miała problemów z realizacją zadania.

Marek Łapiński zapewnił, że po wybudowaniu drogi ekspresowej gminy nie zostaną obarczone kosztami utrzymania obecnych dróg krajowych. – Kieruję pracami podkomisji, która pracuje przy projekcie ustaw w tej sprawie. Pracują nad tym Platforma Obywatelska, SLD i PiS. Przyjęliśmy rozwiązanie, że obecne drogi krajowe staną się drogami wojewódzkimi – powiedział poseł, ale zaznaczył, że projekt będzie jeszcze dyskutowany.

2 KOMENTARZY

  1. Ten cały przebieg budowy S5 to obraz nieudolności PO w rządzeniu tym krajem. Wstyd i śmiech na sali, panowie kompromitujecie się.

Odpowiedz na „aniołAnuluj

Please enter your comment!
Please enter your name here