Korki do poprawki

80

Powracamy do tematu poruszanego przed tygodniem – związanego z ciągłym utrudnieniem w ruchu na skrzyżowaniu w Krynicznie z drogami do Rogoża i Malina. Jest szansa na to, by długość kolejki kierowców oczekujących na zielone światło się zmniejszyła.

W jaki sposób? Poprzez zmianę cyklu sygnalizacji. Dowiedzieliśmy się, że obecnie przygotowywana jest przetarg, który wyłoni wykonawcę odpowiedzialnego za nowe ustawienie świateł (w oparciu o przygotowaną dokumentację).

Pod koniec września poseł Marek Łapiński ponownie interweniował w sprawie poprawy jakości przejazdu na wspomnianym skrzyżowaniu. „Korki w Krynicznie zaczęły tworzyć się z dwóch powodów: od momentu powstania tam świateł i  gdy ruch został przesunięty z Autostradowej Obwodnicy Wrocławia” – zauważa Marek Łapiński. Poseł w odpowiedzi na zadane pytanie dowiedział się od dyrektora Roberta Radonia z GDDKiA, że nie jest możliwe wybudowanie lewoskrętu w stronę Rogoża – „z uwagi na to, że jezdnia drogi krajowej nr 5 na wysokości przejścia dla pieszych w miejscowości Kryniczno posiada szerokość 7,10 m. Przy takiej szerokości jezdni niemożliwe jest wyznaczenie trzech pasów ruchu”- odpisał dyrektor. Dla kierowców, którzy codziennie pokonują trasę Wrocław-Trzebnica pozostaje mieć nadzieję, że korekta sygnalizacji, spowoduje, że korek zaczynający się od granic Wrocławia w pewnym stopniu się zmniejszy.

 O korkach w expose

W odpowiedzi od rzeczników GDDKiA oraz ministerstwa transportu dowiedzieliśmy się, że na znaczącą poprawę przejazdu wpłynie budowa trasy szybkiego ruchu s-5. Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu m.in. o tej inwestycji z mównicy sejmowej wspominał premier Donald Tusk. Publikujemy fragment z wystąpienia premiera: „Będziemy kontynuowali ten najbardziej rozwinięty projekt narodowy infrastrukturalny, który w odczuciu wielu dostał zadyszki po EURO 2012 – mówię o autostradach i drogach krajowych. Znamy wszyscy dramatyczną historię niektórych firm budowlanych i wiemy, jak ważne jest w tym przypadku również kontynuowanie inwestycji mimo tej przerwy pomiędzy jedną perspektywą a drugą perspektywą europejską. Dlatego szukamy tutaj też mobilizacji środków i szybkiej procedury przetargowej, projektowej po to, aby pieniądze, o których mówimy w punkcie Inwestycje Polskie, mogły zacząć pracować natychmiast, żeby nie czekały, zanim projekty będą gotowe. Chcę tu wspomnieć o latach 2012 do 2015, a więc latach, kiedy będziemy, jak sądzę, odpowiedzialni. Te 43 miliardy złotych powinniśmy zainwestować w kontynuację programu autostradowego i dróg krajowych. Dla przykładu powiem, że przetargi w 2012 ogłosimy dla obwodnicy Poznania, dla tej części brakującej w 2013 roku. Dla dalszego odcinka A1 Tuszyn – Pyrzowice. W 2013 ogłaszamy przetarg na obwodnicę Marek, na dokończenie S7 z Gdańska do Warszawy. Przetarg S19 Rzeszów – Lublin, a w latach 2014-2015 S5 Poznań – Wrocław i S7 Warszawa – Kraków.”

Budowa trasy szybkiego ruchu była jedną z moich obietnic wyborczych. W tej sprawie złożyłem m.in. kilka interpelacji, został powołany zespół ds. budowy S5 i S3, którego jestem przewodniczącym. W expose premiera to jedna z kilku tylko inwestycji, które na pewno zostaną zrealizowane do końca kadencji. Na następnym posiedzeniu sejmu zostanie przedstawiony harmonogram robót realizacji S5 i S3. Obecnie rozpoczynają się procedury wykupu gruntów i prywatni właściciele z powiatu trzebnickiego otrzymają łącznie sumę ok 230 mln zł. W 2014 r. powinien zostać ogłoszony przetarg na to zadanie. To jest ogromna szansa dla powiatu trzebnickiego. Liczę na to, że dzięki S5 nasz powiat będzie się rozwijał pod względem ilości nowych przedsiębiorców, którzy będą chcieli zainwestować tutaj swoje pieniądze, powstaną nowe miejsca pracy i powstanie strefy ekonomicznej.

Właśnie mija rok odkąd zostałem posłem i potwierdzona przez premiera została budowa trasy szybkiego ruchu. Przyznam, że niewielu osób wierzyło w ten sukces, a zapewne moi polityczni konkurenci cieszyliby się z porażki. Właśnie realizujemy nasz ostatni element z programu wyborczego, którym w 2006 r. razem ze starostą Robertem Adachem i burmistrzem Markiem Długozimą wygraliśmy wyborypowiedział poseł Marek Łapiński.

 

 

 

ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here