Wszystkiemu winna elektronika

101

W ostatnim czasie do naszej redakcji zaczęli dzwonić niezadowoleni pasażerowie Kolei Dolnośląskich z informacją, że w godzinach rannych dość często są odwoływane kursy na trasie Trzebnica – Wrocław.

Ludzie dojeżdżają do pracy i szkoły do Wrocławia. W momencie gdy jest odwoływany kurs, nie ma komunikacji zastępczej. W ostatniej chwili trudno jest znaleźć coś na szybko. Trzeba iść na PKS lub busa i płacić za bilet – powiedział nam jeden z pasażerów.

Jak nas poinformował Tomasz Kloc, dyrektor ds handlowych w Kolejach Dolnośląskich w ciągu ostatnich kilku miesięcy odwołanych było kilka pociągów: w maju jeden raz oraz w czerwcu trzy razy.

Spośród odwołanych pociągów trzy pary były odwołane z powodu awarii taboru, natomiast w jednym przypadku odwołano pociągi z powodu przerwy w ruchu na odcinku linii kolejowej między stacjami Wrocław Mikołajów i Wrocław Nadodrze – powiedział nam Tomasz Kloc, tłumacząc, że ze względu na dużą częstotliwość kursowania pociągów na trasie Wrocław-Trzebnica, czas zorganizowania transportu zastępczego (drogowego) w obrębie aglomeracji wrocławskiej jest dłuższy niż czas przyjazdu następnego pociągu na tej trasie. Z tego też powodu nie ma sensu organizować transportu zastępczego.

Serwis Kolei Dolnośląskich S.A. dokłada wszelkich starań , aby wyeliminować wszelkie awarie pojazdów, ponieważ doskonale rozumiemy niedogodności na jakie narażamy naszych podróżnych. Niestety nie uda się nigdy wyeliminować takich przypadków całkowicie. Pojazdy  eksploatowane przez Koleje Dolnośląskie są pojazdami bardzo zaawansowanymi technicznie, z dużym udziałem elektroniki w systemach sterowania i poszczególnych systemach dbających między innymi o bezpieczeństwo i komfort podróżowania. Niestety „nowoczesność” czasami bywa zawodna – dodał Tomasz Kloc.

Na pocieszenie dodał, że podróżni, posiadający ważne bilety miesięczne na przejazd pociągiem KD oraz dodatkowe bilety, które musieli nabyć w związku z awarią (np. na przejazd PKS-em, BUS-em itp.) po zakończeniu ważności posiadanych biletów miesięcznych mają prawo do złożenia reklamacji za przejazd niezrealizowany  z winy przewoźnika.

Reklamację podróżni mogą przesłać do biura Spółki na adres: Koleje Dolnośląski S.A., ul. Wojska Polskiego 1, 59-220 Legnica lub złożyć w kasie biletowej na terenie dworca kolejowego Wrocław Główny (kasa nr 5 lub 6) i dworca kolejowego w Legnicy.

Jest nam niezmiernie przykro z powodu utrudnień w podróży, które wynikają z awarii pojazdów lub infrastruktury torowej. Koleje Dolnośląskie jako przewoźnik, który powierzone zadanie przewozu osób stara się wykonywać z najwyższą dbałością o komfort i bezpieczeństwo podróżnych dołożą wszelkich starań, aby ograniczyć liczbę awarii, zwłaszcza w połączeniach dowożących mieszkańców Trzebnicy i okolic do pracy i szkoły – oznajmił nam dyrektor ds. handlowych.

Zgodnie z regulaminem Kolei Dolnośląskich reklamację składa się w formie pisemnej. Reklamacja powinna zawierać: datę sporządzenia; nazwę i adres przewoźnika; imię i nazwisko (nazwę) i adres zamieszkania (siedzibę) osoby składającej reklamację; tytuł oraz uzasadnienie reklamacji: kwotę roszczenia (oddzielnie dla każdego dokumentu przewozu); podpis osoby uprawnionej do wniesienia reklamacji.

W kasie biletowej Kolei Dolnośląskich można pobrać odpowiedni druk, który ułatwi złożenie reklamacji.

1 KOMENTARZ

  1. Powinni puścić starą lokomotywę, nawet parową z dwoma wagonami. Pracownicy KD nie nadają sie do obsługi tych pojazdów, narażając je na uszkodzenia. Może waro zatrudnić mechanika pokładowego jak w samolotach?
    W tym roku KD wycofała sie z obsługi linii Szklarska Poręba – Korenov z uwagi na częste awarie i KKZ. Teraz jeżdzą tamtędy Czesi i wszystko jest ok.

ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here