Pocztowe kolejki

89

Czytelnicy informowali nas ostatnio o złej obsłudze w Urzędzie Pocztowym w Trzebnicy. Chodzi przede wszystkim o zbyt małą liczbę otwartych okienek, szczególnie w godzinach „szczytu”, gdy przychodzi najwięcej klientów. Aby wysłać, czy odebrać list polecony, niejednokrotnie trzeba czekać w długiej kolejce nawet ponad pół godziny.

Nasi informatorzy twierdzą, że odebranie listu na poczcie w Trzebnicy po godz.16 to istne tortury. Tak to opisuje jeden z Czytelników: „Dostałem awizo i lecę na pocztę… jest trochę po godz 16. Wchodzę … kolejka… jestem dziewiąty. Czekam, czekam. Jestem przy okienku. Pani szuka dla mnie listu jest 16.32 (jakieś 25 min. czekałem), a ludzi przybywa. Pani sama jedna,  buszuje po półkach i szuka. Kilka razy zdarzyło mi się odbierać list przed godz 12. Wtedy zero kolejek, zero ludzi i dwie panie za szybką siedzą i… nie mają co robić. Nudzą się. Kto za to odpowiada? W tych kolejkach pół godziny stoją także starsze osoby!”

Takich informacji  w ostatnim czasie otrzymaliśmy sporo. Zapytaliśmy więc, dlaczego takie sytuacje mają miejsce. Joanna Kraśnicka, regionalny rzecznik prasowy Poczty Polskiej zapewniła nas, że pracownicy dokładają wszelkich starań, aby obsługa klientów w urzędach pocztowych (także w trzebnickim) odbywała się sprawnie, a klienci możliwie najkrócej oczekiwali na załatwienie swoich spraw.

– Stale monitorujemy sposób i jakość świadczenia naszych usług oraz efektywność pracy naszych pracowników. W przypadku chwilowych kolejek w UP Trzebnica, kadra nadzoru, nie tylko reaguje na zaobserwowane potrzeby, zmieniając organizację obsługi, ale i na bieżąco wyjaśnia klientom zaistniałe sytuacje, które są często spowodowane dużą ilością przesyłek nadawanych  przez klienta indywidualnego. Z drugiej strony, staramy się też kompleksowo rozwiązywać te sytuacje, wychodząc do takiego klienta z propozycją uproszczenia nadawania większej ilości przesyłek – poinformowała nas Joanna Kraśnicka.

Pani rzecznik powiedziała również, że w godzinach funkcjonowania placówki UP Trzebnica zdarzały się pory dnia, gdy ruch w urzędzie rzeczywiście był duży i tworzyły się kolejki. Sytuacje te są analizowane, a praca na bieżąco dopasowywana do występujących potrzeb. Tak więc, analizując pracę UP Trzebnica i natężenie ruchu w grudniu, przesunięto pracę jednej ze zmian z godz. 11-18 na 12-19. Od dwóch tygodni daje się zaobserwować brak kolejek.

Odnośnie działania okienek w UP Trzebnica dowiedzieliśmy się, że czynne są 4 stanowiska: w godz. od 9 do 19 dwa okienka – uniwersalne, od godz. 10.30 czynne jest dodatkowo okienko, które wydaje przesyłki, natomiast od godz. 12 do godz. 19 – okienko uniwersalne. Drugie okienko do obsługi wysyłania listów i nadawania paczek czynne jest od godz 10.30 do 19. Przerwy dla pracowników są – dla wygody klienta – ruchome (uzależnione od natężenia ruchu). Organizacja obsługi w UP Trzebnica uzależniona jest również od warunków lokalowych, technicznych, dlatego duże przesyłki można nadać na dwóch stanowiskach, niemniej przesyłki do 2 kg przyjmowane są we wszystkich okienkach.

– Chciałabym gorąco zachęcić klientów do kontaktu i zapoznania się z udogodnieniami jakie zapewnia nasza firma. Poczta Polska oferuje bardzo szeroką ofertę usług, którą można swobodnie dopasować do konkretnych potrzeb klientów. W naszym wirtualnym biurze obsługi można zasięgnąć rady konsultanta http://www.infopocztapolska.blip.pl, można również wysłać zapytanie e-mailem na adres: uslugi.pocztowe.poczta-polska.pl, infolinia 801 333 444 – dodała pani Joanna, informując również, że w przypadkach uciążliwej dla klientów procedury awizacji, dla udogodnienia korzystania z usług pocztowych – pracownicy poczty wychodzą z propozycją świadczenia „żądania wrzutu do skrzynki”. Listy polecone (z wyłączeniem listów ze świadczeniami dodatkowymi tj. za potwierdzeniem odbioru i o dużych rozmiarach oraz przesyłek pobraniowych) listonosz, zgodnie z życzeniem adresata będzie pozostawiał w skrzynce. Żądanie zgłasza się w urzędzie pocztowym, legitymując się dokumentem tożsamości.

Na koniec dobra informacja dla wszystkich mieszkańców. Bardzo wygodnym rozwiązaniem dla klientów jest także E-PRZESYŁKA. Dzięki tej usłudze klienci otrzymują sms-em lub mailem informację o wysłanej przesyłce i mogą ją odbierać we wskazanej – wybranej przez siebie – placówce poczty, która jest np. najbliżej ich miejsca pracy lub uczelni i funkcjonuje w dogodniejszych godzinach. To także rozwiązanie dla oszczędnych, bo w tym momencie E-PRZESYŁKA, to jedna z najtańszych opcji dostawy – w najniższej kategorii wagowej kosztuje zaledwie 7 zł.

ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here