Numerek za 38 tys. zł netto

98

Od 5 stycznia w Powiatowym Urzędzie Pracy w Trzebnicy działa nowy system obsługi interesanta. Teraz, aby cokolwiek załatwić w urzędzie, trzeba najpierw pobrać numerek, a następnie czekać, aż zostanie wywołany. Koszt montażu urządzenia wyniósł 38 tys. zł netto i został pokryty ze środków pochodzących z funduszu pracy.

” System kolejkowy”, ma na celu przede wszystkim usprawnienie obsługi klientów. Od pierwszej środy stycznia interesant przed zgłoszeniem się do rejestracji, na stanowiska bezpośredniej obsługi klienta, stanowiska ds. szkoleń, pośrednictwa pracy, doradcy zawodowego oraz stanowiska ds. dotacji i refundacji musi pobrać właściwy numerek z automatu biletowego znajdującego po lewej stronie na korytarzu tuż przy wejściu do urzędu. Automat wydaje numerki do godz.13.45.

Nad drzwiami pokojów w urzędzie kolejne numery petentów pokazują się na wyświetlaczach. Dodatkowo, informacja o kolejności – także głosowa, pojawia się na dużej tablicy znajdującej się na środku korytarza.

Jak na razie interesanci urzędu sceptycznie podchodzą do tego pomysłu, gdyż  – jak wiadomo – w wielu miejscach numerki powodują wydłużenie czasu oczekiwania na obsługę, m. in. w salonach sieci komórkowych czy Wojewódzkich Ośrodkach Ruchu Drogowego, a dotychczasowa zasada „kto ostatni” sprawdzała się bez problemu.

Nie wszyscy też wiedzą, jak obsługiwać urządzenie, dlatego na razie petenci mogą korzystać z pomocy pani, która za każdym razem, gdy istnieje taka potrzeba, pomaga interesantom urzędu pobrać bilet.

 – Długo zastanawialiśmy się nad tym, czy urządzenie instalować, jednak zdecydowaliśmy się to zrobić, aby usprawnić obsługę. Tym bardziej, że zdarzały się sytuacje, gdzie dochodziło do sporów pomiędzy petentami, kto z nich był pierwszy. Numerki rozwiążą tego typu problemy – powiedział Łukasz Szymczak, dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy.

W urzędzie często też mają miejsca sytuacje, gdzie osoby są przekierowywane z jednego pokoju do drugiego. Do tej pory, gdy osoba wychodziła z jednego i udawała do drugiego bez kolejki, często inni uważali, że robi to po znajomości. Również i w tej sytuacji numerki rozwiążą problem, ponieważ osoba wychodząc z pokoju, automatycznie zostaje przekierowana do innego.

Z całą pewnością czas pokaże, czy decyzja o wprowadzeniu numerków do trzebnickiego PUP usprawniła obsługę petentów, czy wręcz przeciwnie – utrudniła. Zapewne dowiemy się o tym już niebawem.

ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here